The Wolf You Feed

 
The dark, the night
Only linger when you won't open your eyes
To seek and find
A world whose bark outweighs its bite
Bite the hand!
Life's a battle you command
A great divide
Dictates the howling of the mind
 
Though the moon outruns the sun
She reflects her light...
 
Tell me everything you need
To kill the numb
And find the strength to become
A storm that never loses speed
When it's said and done
You become the wolf you feed
 
The wolf you feed
 
Two halves, un-whole
Twisting stories to be told
Tightropes we tread
Bridge heaven and hell inside our heads
Heads held high
Contemplating fight or flight
You ask me why
I say the answer lies inside
 
Though the moon outruns the sun
She reflects her light...
 
Tell me everything you need
To kill the numb
And find the strength to become
A wolf that never needs to feed
It's said and done
You've become the wolf you need
 
Tell me everything you need (Tell me everything you need)
To kill the numb
And find the strength to become (Strength to become)
A wolf that never needs to feed
It's said and done
You've become the wolf you need
 
The wolf you need

 

暗闇、夜
目を開けない時だけ長居する
探して見つける
噛むよりも樹皮の方が勝る世界
手をかむ!
人生はあなたが指揮する戦いです
大きな分裂
心の遠吠えを指示する
 
月が太陽を追い越しても
彼女は自分の光を反射します...
 
必要なことはすべて教えて
無感覚を殺すために
なれる力を見つけて
スピードを落とさない嵐
言い終わったら
あなたはあなたが餌を与えるオオカミになります
 
あなたが餌をやるオオカミ
 
2 つの半分、非全体
語られるねじれた物語
私たちが踏む綱渡り
頭の中で天国と地獄の架け橋
頭を高く上げた
戦うか逃げるかを考える
あなたは私に理由を尋ねます
答えは自分の中にあると言う
 
月が太陽を追い越しても
彼女は自分の光を反射します...
 
必要なことはすべて教えて
無感覚を殺すために
なれる力を見つけて
餌をやる必要のないオオカミ
それは言われて行われた
あなたはあなたが必要とするオオカミになりました
 
あなたが必要とするすべてを教えてください

(あなたが必要とするすべてを教えてください)
無感覚を殺すために
なるための強さを見つけて (なるための強さ)
餌をやる必要のないオオカミ
それは言われて行われた
あなたはあなたが必要とするオオカミになりました
 
あなたが必要とするオオカミ

 

ANKOR - Prisoner [OFFICIAL VIDEO] - YouTube

 

an・chor➡錨・よりどころ

ANKOR➡ハイチ・クレオール語➡また

prisoner➡囚人

 

[Intro]
(Where my nightmares...)

[Verse 1]
Memories dancing around me
Parts of a story I can't seem to understand
I feel it creeping in, taking control of me
I feel its power, it's here to consume me
I never thought I'd be the one who'd need a helping hand
Never thought I'd burn down to ashes
Until this terrifying darkness took a hold of me
Until I couldn't breathe

 

[Chorus]
I don't want to be the one to forget
It's my blood that's on my hands
Locked myself inside the mirror again
Now my reflection's breaking in
Will I make it out of here?
The way out's in my memories
I don't want to be the one to forget

[Post-Chorus]
I'm my own prisoner
Trapped in this small cell
No one's ever escaped from this hell
Can't see the time go by
Will I survive?

[Verse 2]
What if? What if I break these walls?
Can I start again after everything I destroyed?
I feel it creeping in, taking control of me
I feel its power, it's here to consume me

[Bridge]
I hear its footsteps, they're right behind me
Whispers in my ear, I know this voice, can't drown it
Getting closer, louder
My time is running out
Pulling me to the ground
(Pulling me to the ground)

 

[Verse 1]
記憶が私の周りで踊っている

理解できない話の一部
それが忍び寄るのを感じる 私を支配する
その力を感じる それは私を飲み込むためにここにいる
救いの手を必要とする人になるとは思わなかった
燃え尽きて灰になるとは思わなかっ

この恐ろしい闇が私を捕らえるまで

息ができなくなるまで

 

[コーラス]
私は忘れたい人になりたくない
それは私の手の上にある私の血です
再び鏡の中に閉じ込められました
今、私の反射が壊れています

ここから抜け出すことができますか?
抜け道は私の記憶の中にある

忘れる者にはなりたくない

[Post-Chorus]
私は私自身の囚人
この小さな独房に閉じ込められた
この地獄から逃げ出した人は
誰もいない 時間が経つのを見ることはできない
ウィル・アイ生き残ります?

【2節】
もしも?この壁を壊したらどうなる?
すべてを破壊した後、

もう一度やり直すことはできますか?
私はそれが忍び寄るのを感じます、

私を支配します
私はその力を感じます、

それは私を消費するためにここにいます

[ブリッジ]
その足音が聞こえる

すぐ後ろにいる 耳元で囁く

この声を知っている かき消すことはできない
近づいて、大きくなっ

時間がなくなってきた

私を地面に引き寄せる

 

ANKOR - Holy Wolf [OFFICIAL VIDEO] - YouTube

 

For your sins to be erased
The sacred path you must embrace
A thousand prayers won’t be enough
No matter what, we’ll be above

I’d never bled
Pure soul with a wound that would never heal
You eased your thirst, for your sake you made me kneel
Reveal my darkest side, it’s surreal, how to deal with it inside
Cold as steel, for real, God made a deal and I was tied
And they said: light the way, follow them, don’t be brave, just behave But they never taught me how to recognize...
The wolf among the lamb

White flags, black hearts
Leader of the pack who made me blind
Believe in what you don’t see
If I did what they said I’d feel him in me
But no one cared
Unseen, disguised, unknown, disgraced, just left to weep
But I broke free
The strongest wolf was me

I have bloomed with roots in hell
Goddamned place that I called home
Holy words I cannot spell, you made me say, you made me pray Drowning in my faith
I have bloomed with roots in hell
Goddamned place that I called home
Holy words I cannot spell, you made me say, you made me pray Drowning in my faith

My child, do you embrace the lord? "My child, do you embrace the lord?"
No. Fuck!
I’ve been a bad girl

For your sins to be erased
The sacred path you must embrace
A thousand prayers won’t be enough
No matter what, we’ll be above
For your sins to be erased
The sacred path you must embrace
A thousand prayers won’t be enough
We’ll fuck you up, bring you down
I have bloomed with roots in hell
Goddamned place that I called home
Holy words I cannot spell, you made me say, you made me pray Drowning in my faith
I have bloomed with roots in hell
Goddamned place that I called home
Holy words I cannot spell, you made me say, you made me pray Drowning in my faith

 

あなたの罪が消されるために

あなたが受け入れなければならない聖なる道
千の祈りは十分で
はありません 何があっても、

私たちは上にいます

私は出血したことはありませ
決して癒えない傷を持つ純粋な魂
あなたが私をひざまずかせたために
私の最も暗い側面を明らかにしてください、

それは非現実的です、それを内部でどのように扱うか
鋼のように冷たく、

実際、神は契約を結び、私は縛られました
そして彼らは言いました

:道を照らしてください、彼らに従ってください、

勇敢になるなただ振る舞うだけだ でも

彼らは私に認識する方法を教えてくれなかった...
子羊の中のオオカミ

白い旗、黒い心
私を盲目にした群れのリーダー
あなたが見えないものを信じなさい
彼らが言ったことを私がしたなら、

私は感じるだろう彼は私の中で
目に見えない、偽装された、

未知の、不名誉な、ただ泣くために放置された
しかし、私は自由になりました

最強のオオカミは私でした

 

は地獄に根を張って咲きました私が
故郷と呼んだ忌まわしい場所
私が綴ることのできない神聖な言葉、

あなたは私に言わせました、

あなたは私に祈りをさせました溺死信仰の中で、

は地獄に根を下ろして

花を咲かせました 私が家と呼んだ忌まわしい場所
綴ることのできない神聖な言葉

あなたは私に言わせました

あなたは私に祈りをさせました

私の信仰に溺れています 私の子供よ、

あなたは主を抱きしめますか?

「我が子よ、主君を抱きしめますか?」
いいえ、ファック!
私はずっと悪い子だった

あなたの罪が消されるためには
あなたが受け入れなければならない聖なる道
千回の祈りでは足りない

何があっても私たちは上にいる
あなたの罪が消されるために

あなたが受け入れなければならない神聖な道
千の祈りは十分ではありません
私たちはあなたを犯し、あなたを倒します
私は地獄に根を下ろして咲きました

故郷と呼んだ忌まわしい場所
言わせて、あなたは私を祈らせた

私の信仰に溺れている

私は地獄に根を下ろして咲いてしまっ

私が故郷と呼んだ忌まわしい場所
綴ることのできない神聖な言葉

あなたは私に言わせた、

あなたは私に祈らせた 私の信仰に溺れている

 

ANKOR - Hill Valley [OFFICIAL VIDEO] - YouTube

 

空を埋め尽くす空飛ぶ車
ネオンに覆われた火星の都市
どこに行ったことがありますか?
あなたが見た惑星は何ですか?
私たちを自由へと導くロケット船
もう戦争も犯罪もない
あの時代の影に過ぎない
私たちは強い 私たちは一つ

私たちは永遠に若くなれる

それが彼らが私たちに信じさせたもの

私たちが生きる未来
でも時計は動いているようだ立ち止まった
そして今、逆行し始めている

彼らが築き上げた壁を通して見ることは不可能だ

私たちの希望がどのように殺され、

地下に埋もれていくか 私たちは明日の子供ですが、

明日は遠く離れています

私たちは夢を見続けるべきですか? 

または、今日の生活を始めましょう


私は生きたくない
私の目の前で世界が死ぬのを見て
私は生きたくない私の前で
世界が死ぬのを見て

 

たちは信じていたあなたの嘘を買っ

でも何も見えたようにはならない

私たちの未来は存在しない
私たちは決して存在しないbe the same

 

明日の子供たち
でも明日は遠い
夢を見続けるべき?
または、今日の生活を始めましょう

 

Nightwish - Hellfest 2022 – @arteconcert - YouTube